L2JMobius

The Kamael Fix kamael weapons - ancient swords and rapiers

AnsS · 2 · 3596

Offline AnsS

  • Heir
  • **
    • Posts: 37
Kamael weapons - ancient swords and rapiers stat correction.
Ancient swords' weapon type was dualblunt, rapier's missed weapon_type and bodypart attributes.

Code: [Select]
---
 dist/game/data/stats/items/71700-71799.xml |  4 ++-
 dist/game/data/stats/items/71800-71899.xml | 10 +++++--
 dist/game/data/stats/items/91800-91899.xml | 46 +++++++++++++++++++++---------
 dist/game/data/stats/items/91900-91999.xml | 18 ++++++++++--
 4 files changed, 58 insertions(+), 20 deletions(-)

diff --git a/dist/game/data/stats/items/71700-71799.xml b/dist/game/data/stats/items/71700-71799.xml
index 966885a..29ff93e 100644
--- a/dist/game/data/stats/items/71700-71799.xml
+++ b/dist/game/data/stats/items/71700-71799.xml
@@ -851,6 +851,8 @@
  <!-- Special weapon created to celebrate the opening of the Essence server. Cannot be enchanted. -->
  <set name="icon" val="icon.weapon_blink_slasher_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="C" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -873,7 +875,7 @@
  <!-- Special weapon created to celebrate the opening of the Essence server. Cannot be enchanted. -->
  <set name="icon" val="icon.weapon_invincible_blade_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="C" />
diff --git a/dist/game/data/stats/items/71800-71899.xml b/dist/game/data/stats/items/71800-71899.xml
index 3a84460..0b83455 100644
--- a/dist/game/data/stats/items/71800-71899.xml
+++ b/dist/game/data/stats/items/71800-71899.xml
@@ -400,6 +400,8 @@
  <!-- Available for 30 days. -->
  <set name="icon" val="icon.weapon_soldat_estoc_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="C" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -419,6 +421,8 @@
  <item id="71838" name="Colichemarde" additionalName="15 days" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_colichemarde_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="B" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -439,7 +443,7 @@
  <!-- Available for 30 days. -->
  <set name="icon" val="icon.weapon_tulwar_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="D" />
@@ -464,7 +468,7 @@
  <!-- Available for 30 days. -->
  <set name="icon" val="icon.weapon_schlaeger_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="C" />
@@ -488,7 +492,7 @@
  <item id="71841" name="Dismantler" additionalName="15 days" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_dismantler_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="B" />
diff --git a/dist/game/data/stats/items/91800-91899.xml b/dist/game/data/stats/items/91800-91899.xml
index 9dfd2f1..787db35 100644
--- a/dist/game/data/stats/items/91800-91899.xml
+++ b/dist/game/data/stats/items/91800-91899.xml
@@ -934,7 +934,7 @@
  <item id="91877" name="Ancient Warrior's Sword" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_tulwar_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="material" val="BRONZE" />
@@ -955,7 +955,7 @@
  <item id="91878" name="Katzbalger" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_tulwar_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="D" />
@@ -978,7 +978,7 @@
  <item id="91879" name="Field Sword" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_tulwar_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="D" />
@@ -1001,7 +1001,7 @@
  <item id="91880" name="Military Talwar" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_tulwar_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="D" />
@@ -1024,7 +1024,7 @@
  <item id="91881" name="Talwar" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_tulwar_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="D" />
@@ -1047,7 +1047,7 @@
  <item id="91882" name="Saber Tooth" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_invincible_blade_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="C" />
@@ -1070,7 +1070,7 @@
  <item id="91883" name="Immortal Edge" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_invincible_blade_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="C" />
@@ -1093,7 +1093,7 @@
  <item id="91884" name="Schlager" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_schlaeger_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="C" />
@@ -1116,7 +1116,7 @@
  <item id="91885" name="Dismantler" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_dismantler_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="B" />
@@ -1139,7 +1139,7 @@
  <item id="91886" name="Innominate Victory" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_nameless_victory_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="B" />
@@ -1162,7 +1162,7 @@
  <item id="91887" name="Durendal" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_death_bringer_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="A" />
@@ -1185,7 +1185,7 @@
  <item id="91888" name="Undertaker" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_death_bringer_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="A" />
@@ -1208,7 +1208,7 @@
  <item id="91889" name="Divine Pain" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_pain_of_godness_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="A" />
@@ -1231,7 +1231,7 @@
  <item id="91890" name="Gram" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_gram_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="S" />
@@ -1254,6 +1254,8 @@
  <item id="91891" name="Warrior's Rapier" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_sealed_rapier_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="material" val="STEEL" />
  <set name="weight" val="1300" />
@@ -1270,6 +1272,8 @@
  <item id="91892" name="Grand ÉpĂŠe" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_rapier_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="D" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -1288,6 +1292,8 @@
  <item id="91893" name="ÉpĂŠe" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_rapier_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="D" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -1306,6 +1312,8 @@
  <item id="91894" name="Estoc" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_rapier_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="D" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -1324,6 +1332,8 @@
  <item id="91895" name="Fleuret" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_rapier_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="D" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -1342,6 +1352,8 @@
  <item id="91896" name="Admiral's Estoc" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_blink_slasher_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="C" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -1360,6 +1372,8 @@
  <item id="91897" name="Blinzlasher" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_blink_slasher_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="C" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -1378,6 +1392,8 @@
  <item id="91898" name="Chevalier Rapier" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_soldat_estoc_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="C" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -1396,6 +1412,8 @@
  <item id="91899" name="Soldat Estoc" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_soldat_estoc_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="C" />
  <set name="material" val="STEEL" />
diff --git a/dist/game/data/stats/items/91900-91999.xml b/dist/game/data/stats/items/91900-91999.xml
index b938c92..a765488 100644
--- a/dist/game/data/stats/items/91900-91999.xml
+++ b/dist/game/data/stats/items/91900-91999.xml
@@ -3,6 +3,8 @@
  <item id="91900" name="Colichemarde" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_colichemarde_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="B" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -21,6 +23,8 @@
  <item id="91901" name="Military Fleuret" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_assult_fleuret_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="B" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -36,9 +40,11 @@
  <stat type="randomDamage">20</stat>
  </stats>
  </item>
- <item id="91902" name="?clair Bijou" type="Weapon">
+ <item id="91902" name="Éclair Bijou" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_greed_stinger_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="A" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -57,6 +63,8 @@
  <item id="91903" name="Lacerator" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_greed_stinger_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="A" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -75,6 +83,8 @@
  <item id="91904" name="White Lightning" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_lightning_blaze_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="A" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -93,6 +103,8 @@
  <item id="91905" name="Laevateinn" type="Weapon">
  <set name="icon" val="icon.weapon_leavatein_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="crystal_type" val="S" />
  <set name="material" val="STEEL" />
@@ -216,7 +228,7 @@
  <!-- Cannot be enchanted/ augmented, runes cannot be inserted. -->
  <set name="icon" val="icon.weapon_tulwar_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
- <set name="weapon_type" val="DUALBLUNT" />
+ <set name="weapon_type" val="ANCIENTSWORD" />
  <set name="bodypart" val="lrhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="material" val="BRONZE" />
@@ -240,6 +252,8 @@
  <!-- Cannot be enchanted/ augmented, runes cannot be inserted. -->
  <set name="icon" val="icon.weapon_sealed_rapier_i00" />
  <set name="default_action" val="EQUIP" />
+ <set name="weapon_type" val="RAPIER" />
+ <set name="bodypart" val="rhand" />
  <set name="immediate_effect" val="true" />
  <set name="material" val="STEEL" />
  <set name="weight" val="1300" />
--

Also add ancient swords and rapiers to augment variations.

Code: [Select]
---
 dist/game/data/stats/augmentation/Variations.xml | 27 ++++++++++++++++++++++++
 1 file changed, 27 insertions(+)

diff --git a/dist/game/data/stats/augmentation/Variations.xml b/dist/game/data/stats/augmentation/Variations.xml
index 8cff9c9..1f62499 100644
--- a/dist/game/data/stats/augmentation/Variations.xml
+++ b/dist/game/data/stats/augmentation/Variations.xml
@@ -210,6 +210,14 @@
  <item id="187" /> <!-- Atuba Hammer -->
  <item id="188" /> <!-- Ghost Staff -->
  <item id="190" /> <!-- Atuba Mace -->
+ <item id="91878" /> <!-- Katzbalger -->
+ <item id="91879" /> <!-- Field Sword -->
+ <item id="91880" /> <!-- Military Talwar -->
+ <item id="91881" /> <!-- Talwar -->
+ <item id="91892" /> <!-- Grand Épée -->
+ <item id="91893" /> <!-- Épée-->
+ <item id="91894" /> <!-- Estoc -->
+ <item id="91895" /> <!-- Fleuret -->
  </itemGroup>
  <!-- Weapon C-Grade -->
  <itemGroup id="2">
@@ -319,6 +327,13 @@
  <item id="2574" /> <!-- Shamshir*Spirit Sword -->
  <item id="2592" /> <!-- Spirit Sword*Raid Sword -->
  <item id="2591" /> <!-- Spirit Sword*Spirit Sword -->
+ <item id="91882" /> <!-- Saber Tooth -->
+ <item id="91883" /> <!-- Immortal Edge -->
+ <item id="91884" /> <!-- Schlager -->
+ <item id="91896" /> <!-- Admiral's Estoc -->
+ <item id="91897" /> <!-- Blinzlasher -->
+ <item id="91898" /> <!-- Chevalier Rapier -->
+ <item id="91899" /> <!-- Soldat Estoc -->
  </itemGroup>
  <!-- Weapon B-Grade -->
  <itemGroup id="3">
@@ -398,6 +413,10 @@
  <item id="2624" /> <!-- Tsurugi*Tsurugi -->
  <item id="2625" /> <!-- Tsurugi*Samurai Long Sword -->
  <item id="2626" /> <!-- Samurai Long Sword*Samurai Long Sword -->
+ <item id="91885" /> <!-- Dismantler -->
+ <item id="91886" /> <!-- Innominate Victory -->
+ <item id="91900" /> <!-- Colichemarde -->
+ <item id="91901" /> <!-- Military Fleuret -->
  </itemGroup>
  <!-- Weapon A-Grade -->
  <itemGroup id="4">
@@ -438,6 +457,12 @@
  <item id="5705" /> <!-- Keshanberk*Damascus -->
  <item id="5706" /> <!-- Damascus*Damascus -->
  <item id="8938" /> <!-- Tallum Blade*Damascus -->
+ <item id="91887" /> <!-- Durendal -->
+ <item id="91888" /> <!-- Undertaker -->
+ <item id="91889" /> <!-- Divine Pain -->
+ <item id="91902" /> <!-- Éclair Bijou -->
+ <item id="91903" /> <!-- Lacerator -->
+ <item id="91904" /> <!-- White Lightning -->
  </itemGroup>
  <!-- Weapon S-Grade -->
  <itemGroup id="5">
@@ -452,6 +477,8 @@
  <item id="6579" /> <!-- Arcana Mace -->
  <item id="6580" /> <!-- Tallum Blade*Dark Legion's Edge -->
  <item id="7575" /> <!-- Draconic Bow -->
+ <item id="91890" /> <!-- Gram -->
+ <item id="91891" /> <!-- Warrior's Rapier -->
  </itemGroup>
  </itemGroups>
  <fees>
--